Dr. S. Farokhnejad
Interventional Cardiologist
سایت دکتر سمیه فرخ نژاد
سایت دکتر سمیه فرخ نژاد
متخصص قلب و عروق
فوق تخصص انژیوگرافی و انژیوپلاستی
 ایستادن یا خوابیدن برای سلامت قلب بهتر از نشستن است
ایستادن یا خوابیدن برای سلامت قلب بهتر از نشستن است
نویسنده: دکتر سمیه فرخ نژاد
۲۶ آبان ۱۴۰۲
فهرست مطالب
پژوهشگران دریافتند که جایگزین کردن ۳۰ دقیقه ایستادن، خوابیدن یا فعالیت‌های بدنی با شدت سبک با فعالیت‌های بدنی با شدت متوسط تا شدید، منجر به کاهش شاخص توده بدنی می‌شوند.
نتیجه این تحقیق همچنین نشان داد که بیشتر نشستن با افزایش شاخص توده بدنی مرتبط است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که جایگزین کردن نشستن با خواب، تأثیرات ملموسی بر شاخص توده بدنی، موسوم به «بی‌ام‌آی» و دور کمر داشته اما تأثیرات قابل توجهی بر کلسترول، تری گلیسیرید یا سطح گلوکز خون نداشته است.  محققان بر این نظرند که مزیت خوابیدن برای سلامت قلب نسبت به نشستن، در اصل ناشی از تأثیر منفی عوامل غیرمستقیم مانند مصرف تنقلات در زمان تماشای تلویزیون به هنگام نشستن است که منجر به افزایش وزن می‌شوند. فعالیت‌های بدنی با شدت بالا، مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری بهترین حالت هستند، اما اگر این امکان وجود نداشته باشد، با جایگزین کردن فعالیت‌های سبک‌تر مانند پیاده‌روی، ایستادن یا حتی کمی زودتر به خواب رفتن به جای بی‌تحرکی، می‌توان از مزایای آن‌ها بهره‌مند شد. فعالیت‌های بدنی خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش می‌دهند

×
آدرس مطب بر روی نقشه گوگل
سایت دکتر سمیه فرخ نژاد
دکتر سمیه فرخ نژاد
دکتر سمیه فرخ نژاد متخصص قلب و عروق فلوشیپ فوق تخصصی بالون آنژیوپلاستی هستند. در مطب ایشان خدمات مختلفی از جمله انواع تست های مربوط به قلب، درمان بیماران فشار خون، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و همچنین درمان انواع آریتمی های قلبی ارائه می شود.
سایت دکتر سمیه فرخ نژاد